13 Şubat 2018 Salı

Visual Basic 6.0 Türkçe Karakter Sorunu (ı-ý, İ-Ý, ş-þ, Ş-Þ, ğ-ð, Ğ-Ð)


Hala Visual Basic 6.0 kullanan var mı bilmiyorum ama bir vesileyle bu aralar kullanmak zorunda kaldım :) Modern programlama dilleri ve IDE'lerini kullandıktan sonra bu tarz eski teknolojilere alışmak bir hayli zaman alıyor.

Neyse gelelim konumuza.. Karşılaştığım bu karakter sorununu belki başkaları da karşılaşmıştır diye belki bir faydam olur diye paylaşmak istedim.

Efsane Visual Basic 6.0 kodunu açtım birşeyler değiştirmem gerekiyor fakat kod sayfasında özellikle ı, ğ, ş harflerinde sorun olduğunu gördüm. Comment bile yazmak istesem abuk sabuk harfler çıkıyor. Region ayarlarından dil ayarlarını kaldırıp tekrar yükledim, klavye ayarlarını kaldırıp tekrar yükledim, server ı restart ettim ama yine düzelmemişti. Çıkan harfler ise aşağıdaki gibiydi.

ı  yerine  ý
İ  yerine  Ý
ş  yerine  þ
Ş  yerine  Þ
ğ  yerine  ð
Ğ  yerine  Ð

Eğer sizde de harfler yukardaki gibi çıkıyorsa o zaman doğru yerdesiniz. Çözümünü ise biraz zor bulmakla birlikte çok kolay olduğunu gördüm. Aşağıdaki yolu izleyip kodun font familysini aşağıdaki gibi değiştiriyorsunuz ve sorun düzeliyor. Açıkçası benim çok zor aklıma geldi font kaynaklı olabileceği.

Visual Basic 6.0 > Tools > Options > Text Editor > Normal Text > Courier New TUR 

Kolay gelsin..


Paylaş:

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Elimde excelde kişileri vcf çeviren tablo var. Dediklerinizi yaptım olmadı.
    Ş, ğ, ı harfleri soru işareti olarak gözüküyor.
    Hata yazısı;
    Run-time error ‘6’ :
    Overflow
    Visal basic kodu içerisinde satır sarı renkte hatayı aşağıya yazıyorum.
    iRow = + 1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sanırım vb macrolardan bahsediyorsunuz. Ne yazık ki hiç kullanmadım ama Run time error '6' hatasından anladığım kadarıyla girdiğiniz değer numeric sınırı aşmış. Örneğin değer tipi int ise oldukça büyük bir sayı girilmiş olması gibi.

      Karakter bozukluğu için ise (? işareti) mutlaka dil ayarlarıyla ilgili bir konu. Makinenizin region ayarlarını, dil ayarlarını kontrol edebilirsiniz veya excelde dil ayarı varsa oraları kontrol edebilirsiniz. Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

      İyi çalışmalar dilerim..

      Sil
  2. Çok teşekkürler. İyi günler dilerim. Size de kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Text Studio'da aynı sorunu yaşıyorum, bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara